4 Ekim 2008 Cumartesi

Jant nedir?

Jant lastikle aks sistemi arasında bulunan, yük taşıyan ve dönen sistemdir. Jant çemberi (kasnak) ve diskten (göbek) oluşur.
Jantlar için kullanılan teknik terimleri şöyle sıralayabiliriz: Jant Çemberi (Kasnak) : Lastik topuğunun oluşturduğu, her iki tarafı flanşlı parçadır.
Disk (Göbek) : Jantı taşıyan ve aracın aksına (kampanasına) bağlanmasını sağlayan, üzerinde bijon, porya ve hâvalandırma delikleri bulunan parçadır.
Emniyet Omuzu : Tubles lastiklerde lastiğe yastık vazifesi yapan, jant tabanındaki bombelerdir.
Havalandırma Deliği : Disk üzerinde bulunur. Araç seyir halinde iken hava sirkülasyonu yaratarak aracın kampanasını soğutmaya yarar.
Balans : Jantın çevresindeki dengesiz ağırlıkların dönme esnasında yarattığı değişken kuvvetlere balanssızlık denir. Alman Standardı DIN 7817'ye göre balans için tolerans sınırı maksimum ±15 gr.'dır.
Salgı : Jant 360 derece döndürülerek, her iki taraftaki topuk yataklarında ölçülen en yüksek nokta ile en alçak nokta arasındaki fark salgı miktarıdır. Alman Standardı DIN 7817'ye göre salgı için tolerans sınırı maksimum ±1 .25 mm'dir.
Yalpa : Jant 360 derece döndürülerek, kasnak kulağının dikey iç yüzeyinde ölçülen en yüksek nokta ile en alçak nokta arasındaki fark yalpa miktarı olarak ölçülür. Alman Standardı DIN 7817'ye göre salgı için tolerans sınırı maksimum ±1 .25 mm'dir.
Offset : Jant çemberinin ekseni ile disk arasında kalan mesafedir.

Hiç yorum yok: